Δε ζυγιάζω, δε μετρώ, δε βολεύομαι! Ακολουθώ το βαθύ μου χτυποκάρδι...

Νίκος Καζαντζάκης, Ασκητική


Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΘΕΡΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15ο



Π
οτέ δεν άντεχα τους αποχαιρετισμούς. Ειδικά όταν επρόκειτο με αν-

θρώπους που είχα δεθεί
. Πόσο μάλλον τώρα με την Γοργώ που είχα μοιραστεί
μαζί της
, έστω και για λίγο, πότε καλές και πότε άσχημες στιγμές. Δεν είχε
όμως σημασία
. Για μένα η Γοργώ ήταν ο μοναδικός άνθρωπος που είχα πάνω
στη γη
. Έτσι τουλάχιστον ένοιωσα όταν μου άφησε πάνω στο τραπεζάκι του
σαλονιού τα κλειδιά του σπιτιού
, κι έκλεισε τη πόρτα χωρίς να γυρίσει πίσω
της
, δείχνοντας περίτρανα και κείνη πως δεν γούσταρε τους αποχαιρετισμούς.
Με τα χίλια ζόρια κρατήθηκα να μην την ακολουθήσω
. Ωστόσο περίμενα με
στημένο το αυτί στο παράθυρο να ακούσω το μαρσάρισμα της μηχανής του
Ερνέστο
. Η καρδιά μου πάγωσε όταν ο χαρακτηριστικός ήχος του αντήχησε.
Κατέβηκα τις σκάλες σχεδόν πετώντας
. Ένας κόμπος πόνου έσφιξε σαν μέγ-
γενη τον λαιμό μου
, καθώς είδα τον Ερνέστο, αγκομαχώντας από το βάρος
των αποσκευών της
, να στρίβει τη γωνία της Via Flavia μονόπατα με τη φίλη
μου μέσα
.
«
Καλό δρόμο» ίσα που μπόρεσα να ψελλίσω και ξέσπασα σε λυγμούς.
Ανέβηκα στη σοφίτα με βαριά καρδιά
. Η απουσία της ήταν διάχυτη. Κάθι-
σα στον καναπέ
. Ήπια μια ρουφηξιά από τον καφέ που είχε αφήσει μισοτε-
λειωμένο στη κούπα της
, κι άναψα τσιγάρο, ενώ άρχισαν να περνούν από
μπροστά μου καρέ καρέ όλες οι εικόνες και οι στιγμές που ζήσαμε
. Άλλες
γλυκόπικρες
, κι άλλες μέσα σε μια παιδιάστικη αντιπαλότητα.
«
Τέραςμου λείπεις» φώναξα, και πετάχτηκα σαν ελατήριο.
Σήκωσα το τηλέφωνο και σχημάτισα τον αριθμό πληροφοριών τηλεφωνι
-
κού καταλόγου
.
«
Παρακαλώ θα ήθελα το τηλέφωνο για τις κρατήσεις εισιτηρίων του σι-
δηροδρομικού σταθμού
» ζήτησα από τη τηλεφωνήτρια.
Το σημείωσα αμέσως και χωρίς δεύτερη σκέψη το κάλεσα
.
«
Ένα εισιτήριο για το Μπάρι παρακαλώ» είπα κι άρχισα να πετώ όπως
όπως μέσα στο μπαούλο τα πράγματά μου
.
Κατεβαίνοντας κάτω
, πανέτοιμη ψυχολογικά για την επάνοδο στη πατρί-δα, είδα τον φίλο μου Πιέτρο να ρίχνει τον ύπνο του δικαίου στο παγκάκι.
Τον πλησίασα αθόρυβα και τον κοίταξα τρυφερά
. Έβγαλα από το πουγκί

μου το κλειδί του σπιτιού και το άφησα δίπλα του
, μαζί μένα λακωνικό ση-
μείωμα
.
«
Σου αφήνω το κλειδί του σπιτιού που είναι ακριβώς απέναντι. Μπορείςνα μείνεις προσωρινά
. Η φίλη σου Μελίνα…»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου