Δε ζυγιάζω, δε μετρώ, δε βολεύομαι! Ακολουθώ το βαθύ μου χτυποκάρδι...

Νίκος Καζαντζάκης, Ασκητική


Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Γιάννης Ρίτσος "Τα ερωτικά"










“Τα Ερωτικά” του μεγάλου ποιητή Γιάννη Ρίτσου κυκλοφόρησαν από τον εκδοτικό οίκο “Κέδρο” το έτος 1981. Ένα λεύκωμα σχεδιασμένο απ' τον ίδιο μας τον ποιητή, με καταπληκτικά σκίτσα καθώς και με τον υπέροχο γραφικό του χαρακτήρα. 


 Αποσπάσματα


Με το κόκκινο του αίματος
είμαι.
Είμαι για σένα.
Τ' όνομά σου μονάχα
πάλι και πάλι -
βαθειά ερημιά μου,
ο αργάγγελος,
το ποίημα.
Άλλη κατοικία δεν έχω.
Κατοικώ στο σώμα σου.
Κόκκινο είταν
με μια κάθετη μαύρη γραμμή.
Τα μήλα πέφτουν στο ποτάμι.
Επιπλέουν.
Φεύγουν.

Chopin - Nocturne op.9 No.1

Το σώμα - λέει-
στη γενική: του σώματος
και γενικά το σώμα
άλλη λέξη πυκνότερη δεν έχω
παίρνω τη νάϋλον σακκούλα
μπαίνω στα λαϊκά εστιατόρια
μαζεύω ψαροκόκκαλα
για τις άγριες γάτες της γειτονιάς
στα διαλείματα - λέει -
κουβεντιάζω με τους μουσικούς
στα σκοτεινά παρασκήνια-
τι απέραντη απόσταση διανύω
απ' το σώμα σου
έως το σώμα σου.

Chopin - Nocturne op.9 No.2


Δυο βουνά
δύο σώματα
ένα δέντρο
και το μακρύ ποτάμι
ως τη θάλασσα κάτω
ως τ' άλλο λιμάνι
με τα οινομαγειρεία
τους κωπηλάτες
και τα σιδηρουργεία-
έχει και μουσική.



Με κλειστά μάτια
ολόγυμνη
στο κόκκινο χαλί
περιμένει
να βγάλει εκείνος τα παπούτσια του\
τις κάλτσες του
να της ζυμώσει τα στήθη
δυνατά δυνατά
με τα πλατιά του πόδια





























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου